Hvorfor jeg har lavet bloggen

Hey Bloggen

Mit navn er Hannah Mourhrib, jeg vil gerne fortælle jer om hvorfor jeg har valgt at lave denne her blog.

Jeg har valgt lave den her blog, fordi jeg her i starten af September skal jeg et år til Spanien, som udvekslingsstudent.

Derfor vil jeg gerne dele den oplevelse med jer, nu hvor jeg ved den stor drøm er at komme et år til USA. Men så i også kan se hvordan det er kommet til et andet land end USA.

Håber i ville følge med på bloggen, med alt det jeg oplever i Spanien.

madrid-tt-hres-2011_8-xlarge

–  Hannah Mourhrib

Første uge i Zaragoza

Hey Bloggen

Så er det blevet søndag og som lovet vil jeg lige lavet et indlæg om min første uge i Spanien.

Søndag: Jeg var lige stået ud af toget, kan se en masse folk der står op venter på os, det alles værtsfamilie der står og venter på vi ankommer. Da jeg kommer op af trappen kommer der en mand over til mig og spørg om jeg er Hannah, det var min værts far, mine værts familie var så søde og flink, de kunne desværre ikke engelsk, så det var svært at snakke sammen og det var akavet i starten. Min værts bror kan lidt og engelsk og det samme med min værts søster men hun snakker også tysk. Da jeg var kommet hjem til det hus hvor jeg skulle bo de næste 10 måneder og havde fået lidt frokost, fik jeg en times søvn da jeg ikke havde sovet så meget. Efter tog jeg ud med min værts bror og hans venner og spille fodbold og så kom min værts søster efter gik vi hen til deres venner og de var mega søde de snakkede tysk engelsk spansk og masse sprog. Vi spiste hos dem, efter det gik vi hjem, så gik jeg og min værts søster i seng da det været en lang dag.

Mandag: Jeg står op og jeg har stadig lidt jetlag i min krop og der flyver negativ tanker rundt i mit hovede, jeg vælger så at skrive tingene ned på min telefon sender det til min forældre hvordan jeg har det, min far vælger ringe til mig snakke med mig og sige det for tidligt at give op nu, han havde det på samme måde den gang han ankom til Danmark og han havde lyst til græde og ville tag tilbage til Marokko men efter 4 uger fik han lært ligeså langsomt dansk og fik brugt sit engelsk mere og mere. Jeg vælger så sige jeg giver det en måned så kan vi tale om det igen. tiden går Mandag bliver en afslappet dag med mine værts søskende mens forældrene er på arbejde. far kommer hjem mine værts søskende og jeg tag ud går en tur spiller lidt bold i en park. tiden flyver afsted og jeg smutter i seng efter en lang dag igen.

Tirsdag: Efter så lang tid ringer min alarm så tidligt om morgen, så er det endelig blevet skole tid for mig :/, klokken 8:00 skulle jeg gå ud af døren med min værtsbror da vi skulle nå bussen, det første 10 minutter er jeg sammen med ham og hans venner og så kommer der en pige løbende hen og krammer mig. Det var min veninde fra Østrig som jeg boede sammen med i Barcelona, min værtsbror og hans venner gik i chok over vi kendt hinanden og vi kramme som om vi ikke havde set hinanden i 100 år. Hun præsenter mig for de hun mødt og hendes værtsøster, så skal hun med sin værtsøster og jeg står der alene forvirret og alene mellem alle disse elever og så kommer der en flok piger hen til mig spørg hvad jeg hedder og hvor jeg fra og siger vi er dine veninder, de visser mig rundt på skolen men de går desværre et niveu under mig 🙁 da de skulle smutte ind for at få deres klasse af vide, mødte jeg en engelsk lærer som vil finde elever fra min klasse. Der blev jeg gode veninder med to piger som skulle gå i min klasse de var mega søde, jeg satte mig sammen med dem da jeg skulle havde min klassen, men skolen havde ved en fejl givet mig et forket skema så jeg har fået bioteknologi linje, som det hedder hjemme i Danmark. Men jeg havde valgt samfundslinje som det hedder hjemme i Danmark men herned kalder de den økonomi linjen. Min vejleder præsenter mig for nogle som kan engelsk i min klasse.  Jeg fik mit skema og efter det gik vi op i et lokal så skulle vi havde nogle papir og derefter var første skoledag slut. Jeg vente på min værtsbror til han var færdig fordi jeg ikke vidste hvilken bus vi skulle tag jeg havde ikke fået mit studiekort endnu. Da vi kommer hjem spiser vi frokost og ser film ved halv 6 tiden skal jeg med min værtsøster til rugby :/, det var godt nok hård træning jeg forstå ikke mening med spillet, men herned træner de seriøst hvis deres hobby den sport man går til. Der er stor forskel på Danamark og Spanien, træning slutter ca klokken 20:30 så skulle vi i bad, så vi var ca hjemme klokken 21:30 derefter fik vi aftensmad og jeg gik i seng lige efter da jeg var død træt efter en lang dag.

Onsdag:  Endnu en dag i skolen og de fleste af mine lære snakker spansk og jeg forstår intet, jeg skriver af efter det de skriver ned fordi man tag notater, af både det læren skriver ned og det læren siger vi skal kopier af det han/hun siger, i Spanien har du 3 moduler i træk før du får en pause de 3 moduler vare 55 minutter, det er så forvirrende at man skal skift lokal været modul. Skolen er så stor og forvirrende. Jeg var rigtigt træt efter første lang skole dag, jeg møder hverdag fra 08:30 til 14:20 og er ca hjemme klokken 15:00 da jeg skal med skulle bussen og der en by før den by jeg bor i.  Jeg sov om eftermiddag efter jeg havde spist og så var jeg ude gå en tur med min vært søster om aften før aftensmad

Torsdag:  Jeg skulle i skole igen og selvfølgelig så følger jeg det skema jeg havde fået tirsdag, men så havde vi fået nyt skema og uden jeg vidste det. jeg endte med at skifte mig end valgfag, det var så akavet altså dukke op i den forkert klasse :(. Men så gik bare efter min klasse krammerater den dag og en af mine veninder gav mig lov til tag et billede af hendes skema, da man skal betale for at kopier ting på skolen, vildt i Danmark kan vi bare kopier det vi vil. Om aften skulle jeg til Rugby træning igen, det spiller virkelig hårdt, nu ved jeg hvordan fodbold spiller har det, fordi da jeg spille fodbold i Danmark gik vi ikke så hårdt til hinanden som man gør herned.

Fredag: Jeg var i skole, kom hjem fra skole spiste frokost med mine værtsøskende, derefter så vi en film på moviestar som de har, om aften skulle faren og broren ud spille musik i 2 timer så mig og min søster spiste aftensmad derefter så vi en film på Netflix hygge os med slik, 2 timer efter kom faren og broen og lidt efter kom moren hjem fra arbejde.  Derefter gik vi seng.

Lørdag:  WEEKEND JUHU!! Lørdag kom farens onkel og hans kone fra Mallorca besøg, de var rigtigt søde, om eftermiddagen gik min værtsøster ud for at møde en af sine barndomsveninder inden i Zaragoza, min bror var træt om aften men jeg tog med de voksen ud for gå en tur. Da klokken er blevet mange møder de nogle af deres venner som inviter os med over i butik de har, spise sammen med dem. Der var meget svinekød, men jeg fik en melon og noget brød med tomat det var det jeg kunne spise, da jeg ikke spiser svinekød. Derefter fik jeg over med min værts mor for at vente på min vært søster kom med bussen, derefter gik jeg hjem med hende og min værts bror var hjemme, derefter så vi film og forældre kom først hjemme ved 1-2 tiden.  Hyggelig dag.

Søndag:  Søndag slappe vi bare af og fik sagt farvel til gæsterne jeg fik snakke med mine forældre og om aften gik mig min værts søster en tur.

Jeg tror jeg ville ændre lidt i planerne fordi min hverdag ligner alt det jeg skrevet om så, jeg vil køre et indlæg for de sjove ting jeg oplever en gang om måneden. Jeg vil også lige sige undskyld at det her indlæg kommer så sent ud, men havde været syg siden torsdag så har ikke magt andet en sove og se film da jeg ikke været på toppen.

Håber i vil følge med, i meget velkommen til følge med på de socialmedier

Instagram: miss_mourhrib

Facebook: Hannah Mourhrib

Snapchat: ukendtboss7

Barcelona turen

Hey bloggen

Så er jeg ved slutte mit ophold i Barcelona,  det har været 3 skønne dag, nu glæder jeg mig bare til mig komme over til min værtsfamile møde dem fald på plads, se hvilken skole jeg skal gå på. Nok om det nu vil jeg lige gik jer et hurtigt et resume over de her 3 dage

1 dag: Jeg ankommer til lufthavn i København og skulle tjekke ind med de 3 andre fra Danmark som skulle med til Spanien, da vi havde tjekke ind fået vores Bording pas, skulle vi sige farvel til vores forældre, ja det var en hård omgang. Men nu om dage er der Whatsapp facetime og skype så vi kan altid se hinandens fjæs. Da vi havde sagt farvel gik vi op og fik vores håndbagage tjekke og så skulle vi skynd os over til vores gate fordi det tog lidt tid at komme igennem kontrolen, fordi der var mange mennesker. Vi komme ikke til at side ved siden af hinanden, men heldigvis fik jeg en vinduesplads og jeg fik sovet lidt, da jeg ikke sov så meget om natten. Vi lader i Barcelona 2 timer og 50 minutter efter og møder hinanden, derefter følges vi ud til vores bagage og så mødt vi en mand som viste os den taxa vi skulle tag for komme hen til vores Hostels. Jeg bor ikke med de andre danskere da der så mange der skulle til Spanien det her år, så dem fra Zaragoza bor sammen på et hostel sammen og resten bor på et andet hostel. Da vi kom fra lufthavn af, fik vi frokost da alle eleverne var ankommet til det hostel, hvor alle de andre boede. Derefter fik vi lidt til at slap af, så skulle vi ud på en tur da var på et bjerg hvor man kunne se ud over hele Barcelona. Det var så smukt!! derefter fik vi lidt tid til at gå rundt se hvad der var oppe på bjerget. Hvor der var forlystelser og en kirke som havde sammen statue som den der er i Brasillien i Rio de Janeiro. Derefter kørt vi tilbage på hostel og fik aftensmad, så efter vi havde spiste gik dem fra Zaragoza område over til deres hostel, så gik nogle af os i bad derefter lade vi os til at sove fordi vi var rigtigt træt efter en lang dag.

2 dag: Vi stod op klokken 7:00 fordi vi skulle nå at spise morgenmad og gøre os klare før vi skulle mødes klokken 9:00 og to af pigerne skulle i bad før vi skulle spise morgenmad. Klokken 9:00 gik vi ud for at mødes med de andre og derefter blev vi kørt hen på et hotel hvor vi hørte en lederne fra Interhispanina, som fortalt om hvordan tingene er i Spanien og hvordan det er hos familierne og at den første måneds tid i skolen. Vil vi ikke forstå en skid eller forstå vores lære da de ikke er så god til Engelsk, som vi er i andre lande. Efter vi havde været på hotel tog vi tilbage og spiste frokost, efter vi havde fået frokost kørte vi rundt i busser og så det mest af Barcelona. Meget smuk by!!! vi havde kun et stop fordi det regne, det var på et bjerg hvor man kun se vandet og byen så smuk!! efter det havde vi fritid til gå rundt, før vi skulle havde aftensmad. Der gik min veninde og jeg ind i et shopping center for at finde en ordbog, det fandt vi!!! efter vi havde fået købt den. Købt vi også lid snacks til tog turen til Zaragoza, så tog vi tilbage for spise aftensmad. Så ringede jeg lige snakke med min familie fra både Danmark og Marokko for at fortæl det været nogle gode dage i Barcelona og jeg var klar til at komme ned til familien i Zaragoza. Så sad vi 4 piger som var på samme værelse op til klokken 2-3 om natten og snakke og hørte musik og hygge os, selvom vi skulle mødes klokken 07:30 næste dag.

3 dag. Vi stod tidligt op for skulle tag en taxa til tog station i Barcelona. Fordi vi skulle med vores tog klokken 9:00 så vil vi ankomme til Zaragoza klokken 10:23, der ville min værtfamilie så komme hente mig. Men det høre i om i den næste indlæg da det skal handle om min uge her i Zaragoza.

Der er nogle billeder på instagram og jeg vil også poste dem her på bloggen.

følg mig på de sociale medier for flere information om livet i Spanien.

Snapchat= Ukendtboss7

Instagram= Miss_mourhrib

Facbook= Hannah Mourhrib

img_0202img_0204img_0207                               img_0208

Den stor dag imorgen :/

Hey bloggen

Håber i haft en god onsdag selv om vejret har været så tørt idag..

Så er der kun en dag tilbage til jeg tag ud på mit liv´s eventyr i Spanien,  I´m so Happy.

Jeg har været ude sig farvel til min familie idag og igår,  jeg fået sagt farvel til mine veninder som jeg fået igennem arbejdet. Jeg desværre stoppet fra mit arbejde, da det kun var et sommerjob. Men jeg sku fået nogle skønne veninder igennem det arbejde.

Nok om det. Min dag idag kommer til at stå med at pakke mit tøj og få hentet min medicin og købt de sidste ting så jeg klar til komme ned i varme. Så skal jeg selvfølgelig lige få sagt farvel til de sidste veninder, det har ikke været nemt at sige farvel til familie og veninder, jeg har sku grædt lidt, men det er jo på gensyn. Jeg følger at jeg meget godt styr på tingene, men er stadig lidt stress fordi det meget meget snart. Jeg skal stå i lufthavn sige farvel til min forældre, det bliver svært, men som sagt kommer det år til at flyve afsted.

Hvordan vil bloggen køre?

Jeg tænker at en gang om ugen sætter mig ned, laver et indlæg for hvad jeg oplevet den uge. Så det bliver nok søndag kommer der et nyt indlæg ud tænker jeg, så jeg vil altid være aktiv på de andre sociale medier som snapchat facebook og instagram. Dem får i lige et link til i slutning af indlæg.

Håber at i ville følge med på bloggen, de sociale medier om min opleves. Jeg vildt nervøs for turen til Barcalona :/ (på den gode måde)

Instagram= miss_mourhrib

facebook= Hannah Mourhrib

snapchat= Ukendtboss7

Info før rejsen

Hey Bloggen.

Som i nok ved er der ikke så mange dage tilbage, til jeg siger farvel til min trykke hverdag og min elskede familie og mine elskede veninder.

Men før mit eventyr begynder skal de praktiske ting på plads, som fx papir arbejde, læs alle regler, lave en huskeliste osv..

Jeg er desværre ikke så god til alt det praktiske, jeg har hellere ikke engang pakke mine ting, i tænker sikkert der masser tid tilbage, men boom så er den dagen hvor jeg skal afsted, det ikke en ferie det er et helt år. Så halvdelen af mit tøj skal med derned..

Jeg vildt spændt fordi de første 3 dage skal jeg være med i noget Welcome camp i Barcalona, hvor jeg møder alle de andre udvekslingsstudenter fra andre land. Det er også delt op i 2 hold i Barcalona så dem fra Zaragoza og Navarra område skal bo sammen. Jeg skal nemlig bo hos værtsfamilie i Zaragoza, De har en pige og dreng på næsten samme alder som mig..

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med min værtsfamilie og de er virkelig søde, jeg har skrevet på engelsk de svaret på spansk, da de ikke så gode til engelsk, så det bliver nemmere at lære spansk håber jeg.

Men jeg skal alligvel på en kort sommerferie, selvom jeg været i dk hele sommerferien og jeg har bare været på arbejde hele tiden.

Jeg skal nemlig til London med min mor på en shoppe tur!! inden jeg rejser til Spanien.

Så hvis i ville følge med i min hverdag i Spanien og nu når jeg skal til London..